söndag 18 maj 2008

Där satt jag tidigt på morgonen och tänkte till

"Länstyrelsen överväger med anledning av vad som ovan har anförts ett körkortsingripande med stöd av 5 kap. 3 paragraf 4. Med ett körkortsingripande avses att ert körkort återkallas eller att ni meddelas varning..

Ni lämnas tillfälle att yttra er över det anförda..

Av yttrandet skall det framgå om ni medger eller motsätter er ett körkortsingripande. Ni bör besvara frågorna på blanketten eftersom detta kan ha betydelse för Länstyrelsens beslut."

Brevet är igenklistrat och frimärket är på plats. Nu väntar jag bara på lantbrevbäraren och sen är det bara att hålla tummarna.. och cykla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas du får tillbaka körkortet så fort som möjligt.

sen är det bara för damen att tänka på blyfoten lite.

Kaka sa...

Nu var det så att jag kör med farthållare och INTE med blyfot..
Jag hamnade i en kö på E4:an som låg omkring 85-90 på 110 väg..
Jo vad gör man då..
Man hakar på klungan som börjar köra om för att uppnå den hastighet man har rätt att köra..
Under tiden man gör omkörningen uppnår man en högre hastighet..
Sen lägger man sig i sin lunk igen på 110..
Och under omkörningar så blev jag klockad av en civil mc polis..
Som tog mig kanske en mil senare då jag kom i min lilla lugna lunk på 110 km i timmen..
För det fanns många många som låg på avsevärt mycket högre hastighet än vad jag blev klockad på..
Han som redan var stoppad hade kört 190 km i timmen..
Och då tycker jag det är befogat..
Sen tycker jag också att jag skulle kunna få en egen fil överallt i Sverige..
Men det är en annan historia.

Anonym sa...

klart du ska ha en egen fil.. det är bara att pricka in drömvinsten på lotto sen är saken klar