torsdag 1 maj 2008

Det var länge sen jag var så trött

Efter ha sovit för litet, krattat och planterat hela dagen igår åker jag på majkasa och sen till arbetet för nästa nattpass.

21:30-02:00 Flyter det mesta på som det brukar.

02:00 - Kollegan bjuder på jordens godaste räk- och fisk smörgås, äter den mellan samtalen.
03:00 - Ser små tomtar och troll.
04:00 - Tror att jag svävar i stolen.
05:00 - Ser ingenting, för ögonlocken är slutna, men munnen kan prata.
06:00 - Flaxar med armarna, kollegorna beskriver ansiktets signaler.
07:15 - Slutar arbeta och flaxa men fattar inte det så jag sitter kvar och gungar.
07:40 - Raglar ut till bilen, känns verkligen som om jag vore full.
08:10 - Hemma, minns inte vägen hem, kritvit i ansiktet, slänger in min valborgsfilm i bloggen, tar tre steg till sängen..

16:25 - Vaknar, tittar på klockan, ke? Inser ju att jag snart ska sova igen.. (Men lite kanske jag hinner kratta, om jag slutar sitta här).

Och ..

21:48 - Med rosiga kinder och svettigt hår kvällar jag efter ha krattat i 5 timmar, ca 1/10 del av gården är klar. Naturen spelar sin vackra melodi för alla sinnen.. Det är det som ger energi.

Inga kommentarer: