lördag 3 maj 2008

Jag har en skuld till mångubben

Jag grunnar på en plan. Kanske du kan hjälpa mig?

Jag behöver skicka 117 kronor till mångubben.
Det är inte det att jag är fattig, hela mitt rum badar i pengar, precis som i Joakim von Ankas kassavalv, det är bara det att jag vill betala tillbaka min skuld till honom men jag vet inte hur?

Jag funderade ett tag på att lägga dom i en korg och fästa den i en liten luftballong som fick sväva iväg mot skyn men så kom jag plötsligt på hur ska jag då få veta om dom kommit fram? Har du nånsin hört mångubben prata? Kan du tänka dig att mångubben en mörk kväll skriver på himmelen..

Pengarna har kommit!
Tack vännen.
Kram från mångubben.

Nu måste vi sjuda medans järnet är varmt, eller skulle vi koka järnet innan det blev varmt, eller var det järnet som behövde svalkas för att inte sjuda över??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, såna folk är jobbiga. Jag vet. Jag är likadan själv. Om folk vill betala tillbaka pengar de är skyldiga mig så får de tjata i ett halvår. Precis som om jag knjuter av att se dem i skuld, vrdiande sina små händer i skuld... bortsett från att jag inte är sån, förstås...

Krams!

Kaka sa...

Ja visst är dom jobbiga!!
Ja.. Jag tror verkligen du njuter av att se dom i skuld.