onsdag 16 januari 2008

Simsalabim varde iiis


Skottade och skottade .. var det förgäves? Nix! Det var mumma för själen då varenda lem värkte gott i kroppen efter tre dagars slit. Slog mig för bröstet och tyckte vad fint det blev. Nu har snöhögarna krympt. Snopen? Näe då.. Kom ihåg en kväll då all snö på några timmar blev ett oändligt islandskap. Nu är det dags igen. Vilken gång i ordningen i vinter kommer jag inte ihåg. På en vecka kan det vara trettiofem cm snö och tio cm till, sen kallt, sen ymmigt snöfall i flera dagar, sen regn, sen mer snö fast blöt, sen tö och sen simsalabim.. is och åter is. Ja ja .. vädergudarna vad härnäst?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Liten Kaka!

Är på jakt efter en fin vinterbild och eftersom jag vet att du fotograferar en hel del (och duktig är du) så kollade jag igenom dina sidor. Hittade denna som är så helt osannolikt vacker. Behöver en vinterbild till vårt återkommande blad och jag kommer att hänvisa till ditt namn. Får jag det?? Vet inte om den kommer att vara med men ifall..... Kram från Annika