torsdag 24 januari 2008

I min försenings lista


Mina 1962 anledningar till varför jag kommer försent till jobbet. Vill bara tillägga.. Det är inte alltid så här, bara perioder i livet.

  1. Klockan ringer, jag ställer om den, om och om igen och igen..
  2. Duschar i lugn takt fast jag har typ 2 sekunder på mig
  3. Vet att bilen är ihjäl frusen men missar att gå ut i tid och starta den
  4. Jag är efterlyst, polisen är hack i häl
  5. Det är alla andras fel i den svåra snömodden då första bil i kön kör 30 km
  6. Stora feta långtradare blockerar min väg över skogen
  7. Jag tappar däcken på bilen och måste sätta dit dom
  8. Jag ställer om klockan till 18:00 istället för 06:00
  9. Tandborsten går inte fort nog
  10. Kläderna har gömt sig
  11. Spolarvätskan har tagit slut
  12. Det tar för lång tid att gå från bilen till dörren på arbetet och dra passerkortet
  13. Åker iväg och har glömt väskan, nycklar, passerkort.. måste vända om
  14. Glömde även maten och vänder om igen
  15. Glömt låsa dörren på huset
  16. En gorilla jagar mig på morgonen och jag måste låsa in mig på toa
  17. Smörgåsen segar sig ner
  18. Tappat alla ytterkläder
  19. Hittar inte skorna
  20. Någon har tvingat mig att komma försent men vet inte vem
  21. Det är alltid alla andras fel
  22. Jag har ingen egen fil efter vägen till arbetet
  23. Vägverket har beslutat om hastighetsbegränsning, fri fart = komma i tid
  24. Kliver upp så tidigt att jag sitter ned på morgonen och blir försenad
  25. Morgonstund är min bästa vän, ilsket blir jag tvingad till handling hela tiden
  26. Hittar inte bilen
  27. Det är 35 cm snö efter vägen
  28. Har glömt tanka
  29. Måste cykla.. då körkort saknas
  30. Glömde matlådan hemma, köper en på stat oil, glömmer äta den på lunch
  31. Alla saker i bilen tar minst en timma utanför arbetet att plocka ihop och bära in
  32. Jag sitter och dagdrömmer på toa
  33. Håller på att frysa ihjäl och kryper ner i sängen igen
  34. Det haglar, är snöstorm, ösregnar så det går bara 90 km
  35. Någon kisse ska ut och sen in och sen ut och sen ska man räkna in dom
  36. Vaknar och får psykbryt för att jag är seeen
  37. Lovar och lovar och kan inget hålla
  38. Alla har gett upp, även jag.. ibland
Håll till godo... snart 1962 anledningar

Inga kommentarer: