fredag 25 januari 2008

Envisa ringsignaler skär i örat

Långt bort ett j-la (jävla) ringande, envisa signaler. Vaknar till slut som en ritkigt död mumie. Kan knappt prata. Har ju sovit som gris sen 17 tiden och hade ingen väckt mig hade jag sovit till imorgon. Kollar förra inlägget.. Måste ha sovit sen 16 tiden.

Alla bla bla bla...
-Visst kommer du? Ho hooooo???
-??? ...

Det är trubadurer hit och dit, och ju längre bort från skithålan desto bättre. Det är lönehelg och alla ställen erbjuder något i helgen.
Jag mumlar och försöker få ihop hjärnan.

-Ja.. skjuts då?
Det eviga eländet sen den där j-ra (jädra) taxirörelsen slog igen efter 20:00 på kvällarna sen en tid tillbaka, närmare bestämt snart 2 år sen.

Och jag hade ju lovat o komma på ett annat ställe men det var innan jag visste att det roliga stället hade också trubadur ikväll.

Ringer och säger f-låt. Det var inte meningen.
-Men du kan komma till oss, ta bussen!!
-Nja..
Ok vad gör man.

Sen ringer det igen.
-Vi hämtar dig..
Du får 60 minuter på dig.. (Jag har 20 minuter kvar på mig)
-Tack snälla ... hjälp ::::::::::::::::: Kläder .... ????

Nu sitter jag i morgonrocken och skriver i min blogg (som jag absolut inte har tid med). Precis som om den ska ge mig tillåtelse att gå ut. Men jag tänker inte fråga den eller dig.
Istället tänker jag riva puben ikväll..
Hoppa upp på bardisken, ta tag i halskragen på ägaren, tvinga honom stoppa in cd skivan med Volbeat, dra på volymknappen och baaasen och sen bara njuta.. HELT GALET!!

Och jag ska bara tillägga, jag är ingen hårdrocks brud, jag är en gammal tant som tar det lugnt. Sen är det så..
Jag kommer att bli sen och chauffören kommer att få vänta. Ovanligt? Näe ..

Inga kommentarer: