lördag 19 januari 2008

Dom har bara jordens sämsta arbete

Vilka då undrar du.. ?
Hm .. dom som alltid ringer när man minst anar det.
Svarar glatt i dånet av musiken som hoppar ur högtalarna.
- Kaka
-Hej! Det här är från .... bokklubben.
Aha.. Tvekar en bråkdels sekund, kapa nu eller fortsätta.. ?
Fortsätter glatt
-Hej!
-Vi har ett jätte bra erbjudande till dig som varit kund så länge.
Minns att jag sa upp medlemsskapet för drygt 1 månad sen.
-Jaha, vadå?
- blaa bla bla.. och blaa bla bla..
Och hon låter faktiskt väldigt trevlig.
-Du var då den trevligaste telefonförsäljare jag prata med!
Hon hinner berätta att hon just börjat som försäljare och kan prata hur länge som helst. Vi skrattar länge ihop.
-Du får en bok gratis och sen behöver du handla 2 böcker under året. Låter inte det bra?
-Ja absolut, vilken bok.. ?
-Du får välja på thriller, drama, verklighetsberättelse, fakta..
Sen läser hon baksidor för mig, och jag lyssnar snällt och hon läser..
-Vilka fakta böcker är det?
-100 pelargonier eller pajer.
-Aha.. Jag tar paj boken.
Sen skrattar vi ännu mer åt våra usla försök att laga en paj som brukar få flyta ut i slasken då den är klar.. Ha ha! Det här var ju skit kul. Ha ha..
Hon hinner inflika.
-Det finns även enkla recept i den.
Nu ska jag lära mig det enda jag inte kan.

Inga kommentarer: