onsdag 16 januari 2008

Blundar och äter dig stående


Rullar ner bilen på gården, vrider av nycklarna. Tittar på högen med post i förarstolen, suckar.
Öppnar bildörren och ni små kära fyrbentingar kommer springande för att kraaamas.. Mmm! Lyfter upp dig Sart och vet inte om det är du eller magen som kurrar högst. Lastar grejor och djur fullt i min famn och snubblar mig fram till dörren. Har ett svagt minne av hur jag just låste. Nu blir det tvärtom. Famlar mig in och tippar av allt på bordet.
Gör sen tusen saker under en bråkdels sekund ( hämtar in ved, ger vatten o mat till djuren, tömmer tvättmaskin, byter i kissetoa, plockar ur diskmaskin, går igenom posten) ... Tvärnitar!! .. vid kylskåpsdörren, öppnar den sakta, tar ut den oöppnade Västerbottens osten och bregott, letar mig fram till hårdbrödet.. Brer smörgåsen och lägger på ost. Gapar, blundar .. Mmm!! Ljuvligt, magen ler säger tack.

Inga kommentarer: