måndag 14 januari 2008

Dagen är räddad av en Volvo bilmekaniker

Hade hört så många skräckversioner om tiotusenmila servicen på min lilla jagare.
-Kamremmen behöver bytas, säger en del.
Den har passerat det sträcket under jul, men sen kom alla röda dagar emellan i i tät följd. Det är först idag som jag måste ta till mig och inse det är dags. Den står nu och glänser med 10 248 mil.
-Det kommer att kosta allt mellan tio tusen kronor till sexton tusen kronor.
-Va? ... (svettpärlorna i pannan träder fram).
Gruvandes med is i magen har jag funderat och idag tog jag mod till mig. Slog numret med darrande händer och tänkte hur fixar man detta.
-Hej ..
-Jaha!.. Det är dags nu igen.. bullrar en välkänd mansröst.
-Ja (med pipig röst)
Stakar fram orden.
-Vad innebär en tiotusenmila service?
Bla bla bla bla... Inte ett ord om kamrem ...???
-När är det dags att byta kamrem?
-Ha ha .. var du orolig? ... He he, det är dags vid sextontusenmila servicen ..
Gulp ... Härligt!
-Vad kostar den?
-Ja ... ska kolla! blädder blädder.. datorn segar sig.. han harklar sig..
-Med arbete och sextontusenmila servicen så blir det ca 8000 riksdaler ..
-Ke.. ?
- Och innan dess har nog priset sänkts ytterligare.
Svälj.. Härligt!
Går ut och fortsätter skotta snö .. eller regn ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallelulia......amen

Kaka sa...

Visslar..