måndag 28 januari 2008

En av mina två skottkärror


Jag läser om upphittade saker, ena dagen här och nästa dag där. Jag förvånas över hur mycket folk tappar. Kan dom inte hålla rätt på sina saker? Tur att det finns vänliga själar som hjälper dom med det.

Inspektionsrundor är bra för samhället! Och bra för den som inspekterar! Ja bra för alla.. som får igen sina 30 000 kr handskar och sina borttappade däck på sin Volvo (inte för jag vet vilken modell det var men det måste vara något i hästväg). Tur jag kan ligga i min säng och följa inspektionsrundorna från den. Det är som en spännande utflykter.

Jag har två skottkärror, den ena är ny och den andre har sett bättre ut (den har kört Hälsingesten ett par år) men i alla fall.. Den gamla skottkärran skulle jag kunna skänka till självaste inspektören så att han spar sin rygg eller slipper märka ut platserna och istället kan han öppna en.. Låt mig tänka! .. Ett litet stånd på marknadsplatsen dit han kör dessa upphittade saker och jag föreslår att han kallar ståndet för..
"Skottkärran". Om han är smart bakar han bullar och tar med och bjuder folket på.

Inga kommentarer: