fredag 18 januari 2008

Skrift av ord

Läser mailen och genomgående så finns nästan i alla mail en röd tråd som handlar om en längtan efter något. Mailen är full med ord, ord om livet, om händelser, om saker som kommer att ske, om förslag och drömmar.

Gud! vad alla människor drömmer (inte minst jag). Det går åt hur mycket timmar som helst till meningslösa fraser som människan skapar i sin längtan. Det skrivs hit och dit om i stort sett ingenting.

Att få ett mail som innehåller något vettigt, tydligt och koncist är ovanligt.. Jag måste säga att jag beundrar människor som har djupa dialoger om livet, bestämda åsikter för att sen se att de dom beskrivit inte alls var något intressant ur deras synvinkel utan bara en massa bla bla blaaaa.. aa! Man ordbajsar livet ut.. Ordslöseri. Jag tillhör den sorten att orden ibland tar slut. Jag pratar inte för pratandes skull. Jag tiger och lyssnar..

För att sen upptäcka att jag ordbajsar i min blogg.. Vad tycker du?

Inga kommentarer: