tisdag 29 januari 2008

"Jag är sjuk i huvudet" , del 1- ?, så skulle man kunna skriva..


Del 1. Temperaturen under tekniktäcket.

Både jag och dator ligger under täcket. Det finns väldigt mycket spännande teknik under täcket. Det är kablar, mobil, mobilladdare, värmedyna och inte vilken som helst, en riktig "Royal" och så tidningen Herman så klart.
Alla denna strålning kanske hjälper mig bli frisk. Och då har vi inte snackat om alla värme som finns under detta täcke. Jag har alltså en förkylning med feber. Har inte orkat gå upp. Jo det har jag visst det. När febern blev tillräckligt hög och jag bara låg helt stilla i flera timmar, då kändes det inge bra, när jag vaknade för femtioelfte gången och tänkte att nu drömmer jag fortfarande, då var jag bara tvungen att masa mig upp för att hämta lite febernedsättande. Feber är bra.. ringer det i huvudet. Men ibland måste man pausa. Så vad händer då när febern går ner, jo.. pyjamas nr 1 behöver tvättas, pyjamas nr 2 behöver.. ja om och om igen. Tillbringaren är full med vatten men den når inte min mun. Undra vad som kan hända om tillbringaren, Herman och jag..




Del 2. Min vän Herman.

Han är en elektro sadist. Den oreda han skapat under täcket kommer att få långvariga konsekvenser både för mig och världen. Återkommer strax med mer info..


Del 3. Atrix räddar inte allt.

I brist på sysselsättning och ideér kan man antingen låtsas att man har nagelbandsproblem och hjälpen kan då vara Atrix.. Eller så har man riktiga nagebandsproblem och då tar man till Idomin eller Inotyol.. Grunden måste ändå vara "håll huden mjuk så uppkommer inte problemet".



Del 4. Datacentralen.

Man får i alla fall en prom emellan.. Det trista är Firefox på den ena och Explorer på den andre.





Del 5. I min feber blir du min bokhylla som ny.

Många kan det.. det Karin Boye kan..

JAG VILL MÖTA..

Rustad, rak och pansarsluten
gick jag fram-
men av skräck var brynjan gjuten
och av skam.

Jag vill kasta mina vapen,
svärd och sköld.
All den hårda fiendeskapen
var min köld.

Jag har sett de torra fröna
gro till slut.
Jag har sett det ljusa gröna
vecklas ut.

Mäktigt är det späda livet
mer än järn,
fram ur jordens hjärta drivet
utan värn.

Våren gryr i vinterns trakter,
där jag frös.
Jag vill möta livets makter
vapenlös.


Del 6. I min feber blir hela världen som ny.

Kommer du ihåg hur tankarna bygger om allting när du har feber, det är svårt att veta om det har hänt eller inte. Mina tankar har varit ovanligt snälla idag. Dom har byggt om mina tråkiga minnen till roliga minnen. Det känns ganska bra. Så för varje gång jag somnar så drömmer jag om någon gammal händelse som blir som ny. Mmm.. Skrämmande fort denna dag förflutet i det grå diset. Men i min säng sjuder det av liv. Precis som när man var liten. Det är gubbar och gummor överallt och jag tror dom bygger en hel stad med hjälp av Herman.


Del 7. Köldfrossan har funnits en tid nu.

Jag har aldrig frysit så mycket som jag gjort de sista veckorna. Jag brukar ha långkalsonger, långbyxor, fleéce filt runt benen, långärmat x 2 inomhus men ändå håller jag på att frysa ihjäl. Och nu ja ... är det hemskt. Två täcken, ett överkast, en värmedyna hel lång, en pyjamas och tjocksockar och två tjocka varma morgonrockar om mig och ändå är händerna som stelfrusna vita köttstycken och snoken livlös. Sen gömmer man sig under alla täcken med dator o Herman.. somnar.. vaknar och badar i svett..


Del 8. Det enda jag längtar efter är soppa.

Nu ska jag koka broccolisoppa som min vännina gav mig recept på. Det var det godaste jag ätit på mycket länge.


Del 9. Den tänker jag inte missa.

Hur sjuk jag än är så tänker jag inte missa den spännande föreställningen som utlovats komma vid nästa post. Jag tänker ligga här i sängen högtidligt och bara vääänta.. utan mat och sömn! Må då för gisses inte personen dra till Manilla idag.. Jag vet inte om jag uthärdar då och personen vill väl att jag ska leva då budskapet kommer.. Tempen ligger på 39,2 idag och livet är inte lätt. Så var barmhärtig..


Del 10. Jag skyller på febern..

När man vekligen tror att något avgörande kommer att ske. En efterlängtad förklaring på hur världen är.. så gör febern att jag drömmer, feberdrömmar. Så jag vet inte om det är veklighet eller inte det jag ser och hör. Och jag drömmer (tror jag) om ett varv till och ett varv till.. då jag plötsligt ser något sött.. och vet inte om jag ska skratta eller grina.. Men gud! Låt mig fortsätta drömma... Mmm.


Del 11. Finns sanningen.. ?

Och var i h-vete då .. ?


Fortsättning följer.........

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch fy vad synd om dig som är sjuk. Krya på dig vettja, så jag slipper oroa mig för dig.

Anonym sa...

Go´kväll Kaka!

Hoppas att du mår lite bättre nu. Se till att få i dig lite mer vätska bara. Saknade dig idag!!
Tur att du har Herman med dig i sängen. Det piggar upp.
Släng pyamasen - det blir ju för varmt.
Glass är bra.
Vi syns och hörs. Take care!!!

Kaka sa...

Det är bra att ni oroar er för mig och att jag är saknad..
Jag är oroad jag med.
Mina lemmar är som sillar ..
Och min strupe som en rasp..
Jag äter bara mat och män. Fast nu vete gudarna om inte glass skulle sitta bra!!

Anonym sa...

Äter du mat och män, haha. Glass låter säkrare, i alla fall för stunden...