fredag 18 januari 2008

Varför upphäva ett planläge

Har nu legat i vilställning sen förmiddag igår och det har varit så välbehövligt och skööönt.
Lyssnade på kroppen som signalerade eller trumpetade ut ..
-Dina armar är som bly och benen som spagetti.
Likblek gick jag i säng och har sovit och sovit ..
Vaknade av små trampande fötter och kalla blöta små nosar i mitt ansikte som vill så mycket.
Masade mig upp men lika fort i säng.
Sen har jag legat och funderat på varför bryta ett sängläge om kroppen fortfarande säger VILA? Det är skillnad på vila om man vilar pga av klenhet eller lathet.
Inser att jag måste upp. Svänger mina fötter över kanten och blodet lämnar huvudet.
Vimsigt reser jag mig sakta upp. Försöker känna efter men jag inser att jag fortfarande är klen. Ger mig inte utan nu fokus på allt som ska göras innan nästa arbetspass till natten.

Inga kommentarer: