tisdag 22 januari 2008

Hemligheter i en blogg (ur foto)



Det smygs, tisslas och tasslas bakom kulisserna. Hemligheter växer på sig och börjar bli många. Svaren som utlovas tätt, låter vänta på sig. Tvära kast mellan närvaro och frånvaro. Jag fundera och funderar. Vad betyder allt, vad händer i den världen? Jag saknar starkt min vän. Om jag nu får kalla honom för min vän? Jag följer utvecklingen och ser stora förändringar. Jag undrar i mitt stilla sinne. Är du lycklig och glad eller tvärtom? Kärleksbekymmer? Eller protesterar du mot en trygg och stabil tillvaro? Vad är din drivkraft i allt detta? Studerar bilden av något vackert. Ser tiden ticka på. Kan känna och minnas hur det kändes. Jag ler.. som bara jag kan le. Väntar nyfiket vidare. En enkel förklaring rent allmänt gjorde frånvaron större. Kanske budskapet inte gick fram riktigt. Men vad spelar det för roll, för den roll vi spelar är bara en roll bakom kulisserna.


Inga kommentarer: