onsdag 28 november 2007

Mina nittonhundrasextiotvå anledningar till varför jag alltid kommer försent

Nu ska jag börja blogga om min totalt havererade tidsplan som förföljt mig sen jag föddes. Tänkte att om jag försöker vara smart och skriva upp alla mina nittonhundrasextiotvå anledningar till varför jag kommer försent så kanske jag hittar ett mönster.
Inser då att detta inlägg kommer att uppdateras ofta och kan bli ganska långt men det är värt i studien omkring min havererad tidsplan.
Ska bara tillägga att anledningen till att jag inte behövde köra ikapp tåget till Malmö för några dgr sen var att jag ställde farthållaren på 170 och det var "blåis" ute.
När jag just bromsat in bilen på stationen hörde jag att tåget gjorde samma sak. Det var bara ta väskorna i handen och lägga benen på ryggen. Jag hade väl inga större problem av det men min kollega som alltid är i tid stod ensamen på perrongen då tåget kom och väntade på två kollegor som inte dykt upp än varav den ena hade den gemensamma biljetten.
Förutom att hon höll på få hjärtinfarkt så brottades hon med beslutet att kliva på ett tåg som går till Malmö ensam och utan biljett eller att inte kliva på tåget och missa alltihopa på grund av oss.
28/11 Onsdag Hm.. sov alldelese för lite inatt (4,5 timma), slutade sent, var hemma sent. När klockan ringde 05.55 så kämpade jag med att ställa om den i några minuter till .. såg ingenting .. upptäckte just innan jag somnade om att den stod på 13.00 någonting .. o gud tänkte jag .. skärpte till mig o tog mina sista krafter o lyckades få sova 7 minuter till, somnade med mobilen på bröstet .. Sen var det bara att kasta sig ur sängen, i duschen, på toa, starta den totalt nerisade bilen, in igen o hämta ytterkläder, säga hej då till alla sex ögon, sen swisch iväg o trots att jag var snabb så insåg jag att nu är jag sen. Var exakt på jobbet innanför dörren 06.58. Suck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har blivit bloggad: http://bums.nu/271

Kaka sa...

Glad sade hon .. Tack!