fredag 9 november 2007

En tango för livet



Al Pacino i "En kvinnas doft" mmm ...

Jag beundrar och har beundrat hans bedrifter lång tid. Han har något som väcker enorm lust.

Al Pacino lyckas i denna roll skildra sin sorgsenhet på ett genitalt sätt men också visa på människans otroliga drivkraft ..

I tango scenen blir man totalt hänförd och gripen av den starka dansen där man virvlar runt. Hela hjärtat sjunger. Varenda lem förljer följsamt med. Musiken så vemodig men så tydlig med ett enda budskap.. Passion!

Han myntade ett uttryck då .. kan du höra det? Något i stil med "Hoa ha"!!

"Women! Who made them? God must have been a fuckin' genius!" Jag älskar Al Pacino L*

3 kommentarer:

Anonym sa...

En fantastik film! Jag hamnade rakt in i den av en slump för många år sedan och satt trollbunden! En av dom bästa filmer jag sett! Den har allt men kanske för mycket "Hollywoodslut" för min smak!

Anonym sa...

Den filmen har jag aldrig sett...

Kaka sa...

Då är det läge snart .. Du kommer att trivas!