fredag 30 november 2007

Web design kan vara svårt, för en del enkelt att drömma om

Hm .. Web design är ett tjusigt namn men desto svårare att hantera (krävs många års brukning). Har mycket nu som jag skulle behöva fixa i min blogg, men jag fixar det inte, och jag tänker inte heller gå någon kurs (tar för lång tid).. Jag vet vad jag vill ha om jag får peka .. hehe
Jag tänker ta en genväg. Det jag behöver hjälp med är:
- hur får jag en levande diktsamling i kanten precis som månadsbloggen (har försökt allt men den vill inte leva, den är död)
- 1962 anledningar kräver underrubriker el delar .. ?? Och hur får jag in en underrubrik? (ser framför mig hur bloggen skriker nej! då orden inte ryms under samma rubrik längre) och (hur lång den blev, flera meter)
- under vilken rubrik tar man bort sökfunktionen ute på nätet så man inte visas på Google genom att söka på bloggnamnet? (testat olika men det stämmer inte).
- inklistrade sökadresser/mer synlig .. under vilken rubrik färgsätter jag? Och då menar jag bara sökadressen .. inget annat ska också hänga med.
- hela sidan ska vara svart med se ut som en diamant ... eneeeergi!!! Jag vill sidan ska brinna, glöda men samtidigt var skör och tunn... vara naken, oslipad men vacker så man gråter .. (nu blev det invecklat). När man går in i på sidan ska själen slitas i stycken en stund ..
- en vacker text behövs ... men valen är få!
Nu börjar det bli en lång lista .. Undrar om jag har sån tur att någon vänlig själ hjälper mig med detta, för jag vet att dom finns där ute och kan massor.... helt enastående saker. Oj då .. ja ja nu har jag väl ställt för höga krav ..


Inga kommentarer: