fredag 30 november 2007

Mina miljoners uttryck från min reptilhjärna

Hm .. hett ämne. För mig i alla fall och dom stackarna som fått lyssna på dom utslungande groteska orden som kan ramla ur min mun utan påvekan från mig!!?? Dom som lyssnat längst, som suttit där mil efter mil och lagt ihop både det ena och det andra, som haft sin sexualundervisning, samhällsundervisning i bilen från sin älskade mor, kan mycket om livet nu. Min dotter brukar säga (hon som ska rädda hela världen från såna som mig)
- mamma, har du fördomar?
Min son, han brukar vara ett strå vassare.. han heter förresten "tokfarlig" (det säger väl allt) .. det bästa är att han är lugnet själv.
Dom här orden som är tagna ur hjärtat uppstår i trafiken, (nu var vi där igen). Det behövs bara att jag är sen .. ser bilkön långt borta, längst fram ligger Hulda i 35 km i timmen på 90 väg ... antingen tar jag sats o blåser förbi dom 37 bilarna som försöker parera Huldas sladdar eller så infogar jag mig lugnt i ledet med klockan som känslobarometer. En annan gång kan det vara en man som är ... ... .... som kör som en ... ..... ... ...................... , när jag kommer ikapp honom ligger han på 100, efter 2 minuter är han nere på 90 och en stund senare 85 ... precis när jag börjar omkörningen stampar han sin turbon i botten! Det har hänt att jag har kört upp jämsides och fuckat en människa .. men då fanns en verklig anledning där jag tog hjälp av mitt förstånd. Min ex sambo säger att Kaka trivs trafiken i Turkiet, jag älskar att köra bil där, brukar alltid hyra mig en ... Önskar att det fanns någon att dela min vånda med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kaka!

Jag tror att mannen du talar om, som kör 100 och sedan 85, kan vara min kära make.
Eller inte, ha medlidande, han kör 80 på 110-väg.
Tror du att det är möjligt att jag får köra bilen. Nix! Njet! No!
Det är bara att sitta där och lida och sjunka djupare ner i sätet.
Funderar start på att köpa mig en keps eller helt enkelt ta tåget.

Kaka sa...

Tack för ditt intressanta inlägg. Skrattar och förstår vad du menar. Skäms samtidigt för att jag kan i mina texter verkligen framstå som en haj. Du kunde ju lika gärna ha skrivit till mig .. "förstår du inte hur många männsikoliv du riskerar när du är på vägen". Ja som sagt var .. det var en annan synvinkel på det hela... Fortsätt gärna! Kaka