fredag 9 november 2007

Malmö

Oh tänk .. Jag ska snart dit. Om två veckor är jag där. Malmö. Hm .. smakar på ordet.
Jag var där en gång för mkt länge sen. Jag kom åkande från Öland och skulle till Göteborg.
Valde inte den vanliga vägen snett uppåt mot Göteborg utan jag tog den över Karlshamn o rakt över.
Jag var nyfiken. Väldigt nyfiken. Började närma mig, skyltarna skvallrade att jag var nu i Malmö för att strax inse att jag var på väg ut ur Malmö. Jag missade hela Malmö. Och några timmar senare var jag i Göteborg. Hoppas det inte blir så igen. Att tåget inte stannar eller något liknande. För jag vet fortfarande inte hur staden Malmö ser ut. Jag har en biljett bokad på http://www.kulturcentralen.nu/i/?3720

2 kommentarer:

Anonym sa...

När man smakar på ordet Malmö ska man alltid komma ihåg att det smakas "Malme" /en som vet!

Kaka sa...

Västerbottniska som säger "Malme" .. Hm