fredag 23 november 2007

Stockholm


Tåget rullar sakta in i Stockholm. Luktar mig till synen av en stad som kan uppfylla alla begär. Alltid infinner sig känslan av ett andra hem. Sugen på att stanna .. absolut. Men stegen går ändå till nästa spår mot hemland. Stockholm för mig är en stad som har allt, som man är stolt över, har magnifik historia, det är Sveriges huvudstad. Det finns många minnen från den stora staden.

Jag var 21 år när vi gick där hand i hand efter Västerlånggatan, i Gamla stan, vi hade varit ihop i 3 år, vi var kära, vi hade alla förutsättningar, vi köpte ringarna på Pärlan och förlovade oss. Åkte hem stolta, alla föräldrar och vänner gratulerade oss, sen lämnade jag honom efter en månad. Jag brukar gå förbi Pärlan då och då, jag minns orden, jag minns drömmarna.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter du och bloggar på tåget? Och vandrar i det förflutna. Collt att du lämnade honom en månad efteråt.

Kaka sa...

Why not .. ?
Kexet ..