tisdag 13 november 2007

Gårdagen, en måndag (ur foto)















Det var måndag igår.En måndag som alla andra måndagar.
Eller var det så att just denna måndag var annorlunda i jämförelse med hur måndagar brukar vara.Hur brukar en måndag vara?
Tung och grå för många.
Fantastisk för andra som äntligen får kasta sig över sitt arbete.
För en del en obemärkt dag.
För mig oftast en början på en ny arbets vecka eller lika gärna ett brake efter en mycket ansträngd arbets helg. Så var det till att börja med igår.

Hur förflöt den här måndagen då?
Som en vanlig måndag eller som en mycket ovanlig måndag.
Vet inte riktigt vad jag ska kalla denna måndag för.
Overklig, spännande, trygg. Jag är totalt förvirrad. Varför?
Kan salami smörgåsen tala om det för mig? Nej då! Kan tungan tala om det för mig? Nej då!

Jag har under denna måndag virvlat mig in i ett nät av trådar, fullkomligen hänsynslöst, utan tanke på konsekvens eller framtid.
Idag är det tisdag.
Och jag vet fortfarande inte vad jag vill.
Min ständiga ambivalens, min ständiga feghet och min ständiga skräck över att såra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

En måndag att minnas i framtiden...Med ett litet sött leende på läpparna förhoppningsvis/M

Kaka sa...

Vet ..