fredag 9 november 2007

Jag är bloggare

Ha ha ...

När jag nämde ordet för min vän så satte han kaffet i vrångstrupen! Oj då. Jantelagen är bra. Där reder man sig alltid. Inordna sig i ett led. Hm. I huvudet började maskineriet att vakna. För och nackdelar. Att våga stå för nåt och få visa upp det känns tilltalande och det fantastiska är att kunna vara anonym och våga ännu mer.. provocera är en konst i den grå zonen.. lätt att ramla. Aj aj.

Alla argument för bloggning tilltalar mig. Varför vill jag blogga? Jo svaret är faktiskt väldigt enkelt - jag älskar människans komplexitet, jag älskar att skriva, jag älskar att sticka ut, jag hatar orättvisor, jag har åsikter och jag är självkritisk. Men jag har alltid saknat ett forum och en publik. Dessutom så kanske jag slutar plåga de få som fått mina texter. Hm..

Krigs kaka tar fram det tunga artelleriet och tänk att min vän aldrig har sett mina ord.

Och tänk när han sen läser min blogg då kommer han att sätta kaffet i vrångstrupen igen!

Ha ha ..

Hittar en intressant blogg om vikten att vara anonym Mickey.J.Barczyk

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det man läst hittils väcker lust att läsa mer. Bra att du tog steget att utmana jantelagen och vägra vika dig för vrångstruparna.

heja!

Anonym sa...

Blogg!!??? Wow!... är väl det första jag tänkte. Vilken modern tjej du är! Jag har ju också haft den här tanken - att blogga - av samma anledning som du skriver i din blogg... Wow! tänkte jag igen! Vilken proffsig lay-out, snygga färgval och snygga foton du valt......lite förvirrande texter vid en snabb genomläsning - men kloka, tankvärda och vackra ord....så klart...som vanligt. Jag saknar det vassa, det spetsiga, det arga - men det kommer säkert. Verkligen snyggt jobbat! Frågan är väl sedan (om jag nu känner dig rätt) hur länge du klarar att vara anonym!!!? ha ha Keep up the good work som tysken sa, eller om det var engelsmannen eller möjligtvis Bellman?

Kaka sa...

Ska jag skvallra..?
Viskar så ingen hör:
det finns färdiga mallar..
Hm .. anonym, får nog snart hoppa ur mina ... sidor.
"Lust att läsa mer" .. håller tummarna att orden blir levande.