torsdag 29 november 2007

Mansdominerat välfärdssamhälle

"Vi bara expanderar - tills jorden tar slut". Läste en intressant artikel av Monica Gunne i Aftonbladet som jag tyvärr inte kan dela med mig av eftersom den tillhör plus delen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/ Funderade på rubriken innan jag började läsa artikeln. Hon beskriver att kvinnan nu också börjat lära sig marknadsföring, vinstintresse, expansion på ett mansdominerat sätt. Vi tömmer jordens resurser på ett sätt som är så skrämmande att ingen kan ens föreställa sig vad det egentligen innebär, vilka följder det kommer att få, hur fort det kommer att gå m.m. Ska fortsätta fundera på vad mansdominerat egentligen betyder? Välfärd, vem delar den? Hittar även en annan artikel av henne som har rubriken "Det är män som förstör vår miljö". Är det verkligen så enkelt? Det tror inte jag. Ska fundera på om jag har råd med 19 kr i månaden för att kunna läsa Plus delen.

Inga kommentarer: