onsdag 28 november 2007

En kväll i Malmö på Cavaeau Colibri med överraskningar (ur foto)





Ringlade oss fram till Triangeln i Malmö, smög oss in bland mörka kvarter och tog trappen ner till en liten källarlokal som var fullsatt med människor och sorlet av glas och småprat var det som dominerade.
Atmosfären var varmt välkomnande. Precis i mitten av lokalen stod en mikrofon. Vi inhandlade varsin kvällens öl och slog oss ner på en stol. Väntade med spänning. En efter en kom dom in. Hon som var allra bäst fick mig att skratta så tårarna rann, hon heter Marika Karlsson. Kolla in henne!

Hon vara bara så bra. Så jordnära. Typ hon hade gått ner 5 kg på en vecka .. hehe .. genom att klippa håret .. haha .. men sen sa hon att barn "är jordens största sexuellt överförbara könssjukdom".. hehe ... heeee .. haaa... vid det laget tjöt jag så bänkraden framför vände sig om, jag smittade dom antagligen med mitt skratt!! x 10 .. Hon kanske har rätt? Som enda Hälsing från Västerbotten i lokalen, garanterat! .. överraskade hon mig om sommarens diskussionen hemifrån, den om den sexistiska bilden på skogsrået .. reklamkampanjen inför Hälsingehambon. Där bilden på skogsrået ansågs sexistiskt men inte bilden på näcken ..
Min gode vän och Malmö guide visade mig en insida av Malmö som jag aldrig annars hade hittat. Kvällen blev kanon. Vi var väldigt glada långt in på småtimmarna.

Inga kommentarer: